Książka autorów z najbardziej wyszczepionego kraju na świecie – USA. Spojrzenie na przymus szczepień w świetle prawa międzynarodowego, kwestię zatajania powikłań i skandale na najwyższych szczeblach władz systemu zdrowia, gdzie decyzje elity politycznej spotykają się z interesami korporacyjnymi, a na samym końcu na ich skutek cierpią nie tylko dzieci, lecz i dorośli.
Czego się dowiesz z tej książki:
1. Ile koncerny zarabiają na szczepionkach. Ile szczepionek jest w trakcie opracowywania. Ile koncerny planują zarabiać na szczepionkach w najbliższej przyszłości.
2. Jakie są realne powiązania instytucji takich jak amerykańskie CDC czy FDA z koncernami farmaceutycznymi. Jakie istnieją na tym polu konflikty interesów.
3. W jaki sposób szczepionki są certyfikowane, jaka jest droga od ich zalecania do przymusu w krajach takich jak USA i innych, zależnych krajach świata.
4. Czym grozi szczepionka przeciw grypie? Co mówią o tym zarówno indywidualne historie, jak i literatura naukowa.
5. Dlaczego można twierdzić, że nauka związana z rzekomym bezpieczeństwem szczepień jest błędna i niekompletna.
6. Co wiadomo o szczepionce przeciw HPV, jak ją wprowadzono na całym świecie i czego nie dowiesz się o niej z reklam i od organów służby zdrowia.
7. Jaki związek z prawem do wyborów w sferze szczepień mają akty prawa międzynarodowego.
8. Poznasz kulisy działania amerykańskiego tzw. Sądu ds. Szczepień i tamtejszego systemu odszkodowań za szkody poszczepienne.
9. Poznasz z pierwszych ust prawdę o dr Andrew Wakefieldzie i historię usunięcia jego znanego artykułu z czasopisma medycznego „The Lancet”.
10. Poznasz fakty o badaniach naukowych, które wykazują pewne związki między szczepionkami a autyzmem.
11. Zapoznasz się z pisaną przez dowódców i żołnierzy amerykańskiej armii opowieścią o powikłaniach poszczepiennych znanych jako Syndrom Zatoki Perskiej i jak próbowano ukryć jego istnienie.
12. Przeczytasz historie powikłań poszczepiennych u dzieci i dorosłych po różnych szczepionakach.
13. Poznasz prawdę o rtęci w szczepionkach, jak w tej sprawie kłamały i kłamią unstytucje zdrowia publicznego, a także fakty naukowe o jej faktycznej szkodliwości.
Opis z okładki książki:
Niemal wszyscy Amerykanie otrzymują szczepionki. Znajdujące się pod egidą rządu federalnego Centrum Kontroli Chorób (CDC) zaleca obecnie 70 dawek szesnastu różnych szczepionek, które podawane są począwszy od urodzenia, aż do 18. roku życia, a wszystkie 50 stanów nakazuje przyjęcie od 30 do 45 dawek szczepień jako warunek przyjęcia do przedszkola i szkoły. Ich liczba rośnie z roku na rok. Gdzie jest granica? A może już została przekroczona?
Urzędnicy publicznej służby zdrowia twierdzą, że szczepionki są bezpieczne i skuteczne, lecz prawda jest o wiele bardziej skomplikowana. Szczepienie to poważna interwencja medyczna, która zawsze niesie ze sobą potencjalną możliwość spowodowania znacznego uszczerbku na zdrowiu, a nawet śmierci, a nie tylko uniknięcia danej choroby. Przymus szczepień pozbawia ludzi wolnego, świadomego wyboru – cechy charakterystycznej dla etycznej medycyny. Sondaże świadczą, że wśród Amerykanów rosną obawy co do bezpieczeństwa szczepień. Masowo popierają również prawo do dokonywania wolnych i świadomych wyborów w sferze zdrowia. Książka Epidemia szczepień to istotny głos w ważnej dyskusji, która toczy się w temacie indywidualnych i rodzicielskich wyborów w sferze szczepień w USA i na całym świecie.
Louise Kuo Habakus i Mary Holland poruszają szeroki zakres kontrowersyjnych tematów związanych ze szczepieniami:
- Prawa człowieka do wyborów w sferze szczepień
- Problemy etyczne i konstytucyjność prawa związanego ze szczepieniami
- Osobiste historie rodziców, dzieci i żołnierzy, którzy ucierpieli na skutek powikłań poszczepiennych
- Badania naukowe związane z bezpieczeństwem szczepień i medycyną opartą na dowodach
- Skandaliczne konflikty interesów w amerykańskim programie szczepień, który wpływa na inne kraje
- Co powinni zrobić rodzice: przegląd ośmiu poradników na temat szczepień, które obejmują szeroki zakres wiedzy
- Prawdziwa historia doktora Wakefielda
- ,,Istnieją pytania o bezpieczeństwo szczepionek, na które nie ma odpowiedzi... Nikomu nie powinno się grozić za pragnienie zdobycia tej wiedzy".
- dr prof. Bernardine Healy, była dyrektor amerykańskich Narodowych Instytutów Zdrowia (NIH), była prezes Amerykańskiego Czerwonego Krzyża i znana komentatorka tematów medycznych w U.S. News&World Report- ,,Epidemia szczepień obnaża gorzką prawdę o przymusie szczepień. Dobrowolna, świadoma zgoda jest nie tylko prawem człowieka, lecz również niezbędnym mechanizmem rynkowym, który zapewnia, że wysoki popyt dotyczy jedynie ponadprzeciętnych, niezbędnych produktów w odpowiedniej cenie. Szczepionki są obowiązkowe właśnie dlatego, że nie spełniają żadnego z tych kryteriów".
- Marguerite Willner, była wiceprzewodnicząca Komisji Doradczej ds. Szczepień Dziecięcych,,Jako członek kongresu usilnie naciskałem na stworzenie bezpieczniejszego programu szczepień dziecięcych. Niniejsza książka podnosi wiele ważnych kwestii, które wymagają dyskusji. To ważny temat i pozycja ta powinna odegrać w nim znaczącą rolę".
- Dave Weldon, praktykujący lekarz medycyny i były amerykański kongresmen w latach 1995–2009- ,,Epidemia szczepień to pojawiające się we właściwym czasie przypomnienie, że tak samo jak Wall Street układa się z rządem dla własnej korzyści, co dzieje się kosztem klasy średniej i pracującej, tak samo przemysł ochrony zdrowia spiskuje z rządem dla własnego zysku".
- Marc Faber, członek okrągłego stołu magazynu Barron, międzynarodowy strateg inwestycyjny, autor analiz giełdowych Gloom, Boom and Doom Report- Bazując na moim doświadczeniu w zakresie programów szczepień w siłach zbrojnych USA, silnie wierzę, że musimy zająć się problemem konfliktu interesów, który ma obecnie miejsce w naszym narodowym programie szczepień".
- Felix M. Grieder, emerytowany podpułkownik sił lotniczych USA, Baza Lotnicza Dover, Delaware
O autorkach:
Louise Kuo Habakus jest dyrektorem wykonawczym i współzałożycielką Centrum Ochrony Dóbr Osobistych (ang. Center for Personal Rights). Jest także dyrektorem wykonawczym Fundacji Wolność Zdrowia (ang. Freedom of Health Foundation). Louise była także dyrektorem zarządzającym firmy Putnam Investments, wiceprezesem przedsiębiorstwa Prudential Financial oraz konsultantką spółki Bain & Company. Uzyskała stopień naukowy na kierunku stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie w Stanford, kończąc studia z wyróżnieniem Phi Beta Kappa. W swojej pracy działaczki na rzecz praw człowieka często wykłada i pisze artykuły, wystąpiła także w wielu mediach, w tym ABC World News Tonight, Fox & Friends i The New York Times.
Mary Holland jest pracownikiem naukowym w Instytucie Prawa Uniwersytetu Nowojorskiego. Autorka i redaktorka książek i artykułów na temat praw człowieka i prawa. Pracowała dla sędziego federalnego, w Komisji Prawników ds. Praw Człowieka (ang. Lawyers Committee for Human Rights) i w czołowych amerykańskich kancelariach prawnych. Zeznawała przed Kongresem, składała opinie amicus curiæ i brała udział w programach telewizyjnych stacji Court TV, Fox, CBS i NBC. Ukończyła Harvard College i uzyskała stopnie naukowe na Uniwersytecie Columbia. Jest członkiem zarządu Centrum Elizabeth Bert ds. Prawa i Autyzmu (ang. Center for Personal Rights and the Elizabeth Birt Center for Autism Law and Advocacy, w skrócie EBCALA).
Centrum Ochrony Dóbr Osobistych (CPR) to bezpartyjna organizacja non-profit, działająca na rzecz zachowania i obrony prawa człowieka do wyboru w sprawie szczepień.
Recenzje książki:
W tej tryskającej błyskotliwością i inteligencją książce Louise Habakus i Mary Holland formułują od nowa całą debatę autyzm–szczepionki. Przekierowują tę dyskusję z oklepanych frazesów przeszłości na nowe tory i wydobywają na światło dzienne zupełnie świeże spojrzenie na ten temat. Zagłębiają się w skrytych głęboko pod powierzchnią niuansach związanych z „za” i „przeciw” idei szczepień. Zawsze odwołując się do żelaznej logiki, a pod pewnymi względami, dzięki wstawieniu debaty w nowe ramy, wykazując się wręcz mistrzostwem, autorki docierają do sedna tematu, który trafi do twojego umysłu i poruszy serce.
SPIS TREŚCI | |
PRZEDMOWA | |
Obóz zwolenników przymusu szczepień | 9 |
Obóz zwolenników wolnego wyboru | 11 |
WPROWADZENIE | |
Argumenty na rzecz prawa wyboru w zakresie szczepień | |
Wybór w zakresie szczepień to prawo człowieka | 13 |
Szczepionki stały się epidemią | 13 |
Wybór bez wyboru | 15 |
Podstawowe kwestie związane z wyborem w dziedzinie szczepień | 16 |
Część I: Argumenty za wyborem w dziedzinie szczepień | 17 |
Część II: Przełamywanie zmowy milczenia w sprawie poszczepiennych uszkodzeń ciała – autentyczne historie | 18 |
Część III: tematy debaty | 20 |
Sposoby na zachowanie wyboru w zakresie szczepień | 22 |
Jak przeżyć zdradę | 23 |
Głos w dialogu publicznym | 23 |
CZĘŚĆ I | |
SPRAWA WYBORU W SFERZE SZCZEPIEŃ | |
Prawa człowieka, cywilne i religijne, nauka, historia, etyka i filozofia | 25 |
ROZDZIAŁ 1 | |
WYBÓR W ZAKRESIE SZCZEPIEŃ JEST PODSTAWOWYM PRAWEM CZŁOWIEKA | 27 |
ROZDZIAŁ 2 | |
MIĘDZYNARODOWY STANDARD PRAW CZŁOWIEKA | 33 |
Standardy praw człowieka po drugiej wojnie światowej | 34 |
Konwencja Rady Europy o prawach człowieka i biomedycynie w 1997 roku | 36 |
Deklaracja Unesco z 2005 roku | 37 |
Prawo do swobodnego wyrażania zgody na wszelkie interwencje medyczne na podstawie pełnych informacji uznaje się współcześnie za międzynarodowy standard | 38 |
ROZDZIAŁ 3 | |
OCENA POSZANOWANIA PRAW CZŁOWIEKA | 41 |
Narzędzie do oceny wpływu praw człowieka na politykę w obszarze zdrowia publicznego | 42 |
Kilka słów o odporności zbiorowej | 49 |
ROZDZIAŁ 4 | |
RZETELNY PROCES A KONSTYTUCJA STANÓW ZJEDNOCZONYCH | 53 |
Szczepionkom daleko do ideału | 53 |
Tematem debaty stają się pieniądze dla ofiar | 57 |
Czy obowiązkowe szczepienia są zgodne z konstytucją? Podejście do minimalizowania powikłań poszczepiennych i oburzenie opinii publicznej | 60 |
Analogia do kary śmierci | 61 |
Procedury wymagane do spełnienia wymogów rzetelnego procesu | 63 |
Precedensy prawne przemawiają za zabezpieczeniami proceduralnymi | 65 |
Stawki w temacie obowiązku szczepień są wysokie | 67 |
Podsumowanie | 69 |
ROZDZIAŁ 5 | |
PRAWO DO DOCHODZENIA ROSZCZEŃ NA DRODZE SĄDOWEJ | 71 |
1. Brak niezawisłości sędziowskiej | 74 |
2. Nierówność pomiędzy stroną rządową a skarżącą | 74 |
3. Brak odpowiedniego dostępu do istniejących badań naukowych | 75 |
4. Brak niezbędnych danych naukowych | 76 |
5. Brak transparentności / przejrzystości i odbiór arbitralności | 76 |
6. Brak możliwości wezwania drugiej strony do przedlożenia dowodów w sądzie | 78 |
7. Brak odpowiednich zabezpieczeń proceduralnych | 79 |
8. Brak zobowiązania rządu do wykazania związku przyczynowego | 80 |
9. Brak ławy przysięgłych | 80 |
10. Nieprawidłowo krótki okres przedawnienia | 81 |
ROZDZIAŁ 6 | |
BÓG, RZĄD I PRAWA RODZICIELSKIE | 87 |
Tradycje prawa boskiego, naturalnego i zwyczajowego | 87 |
Amerykańskie tradycje: deklaracja niepodległości, konstytucja USA i Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych | 90 |
Wyzwanie | 92 |
ROZDZIAŁ 7 | |
PILNE WEZWANIE DO DALSZYCH PRAC BADAWCZYCH | 95 |
Potrzeba nauki | 95 |
Raporty IOM dotyczące bezpieczeństwa szczepionek | 95 |
Dyskusja o epidemiologii i bezpieczeństwie szczepionek | 99 |
Elementarz epidemiologii | 101 |
2004 r., Raport Komitetu IOM ds. Bezpieczeństwa Uodparniania w sprawie związku tiomersalu i autyzmu | 102 |
Czy ktoś się boi tego, co badania mogłyby ujawnić? | 103 |
Szczepionki mogą wyrządzić krzywdę | 107 |
Badania naukowe potwierdzające nieznane wcześniej zagrożenia i uszkodzenia poszczepienne | 108 |
1. Badania na ssakach oceniające efekty programu szczepień w oparciu o kompletny program szczepień w USA w latach 1994–1999 | 108 |
2. Szczepionka przeciw WZW typu B i upośledzenie rozwoju | 110 |
3. Szczepionka DPT a zachorowania na astmę | 111 |
4. Metaanalizy | 112 |
Wnioski | 119 |
Nowe recenzowane badania po 2010 roku | 119 |
ROZDZIAŁ 8 | |
DŁUGA AMERYKAŃSKA TRADYCJA | 123 |
ROZDZIAŁ 9 | |
ETYKA MEDYCZNA I WSPÓŁCZESNA MEDYCYNA | 123 |
Międzynarodowy Kodeks Etyki Lekarskiej | 133 |
Przepisy dotyczące obowiązkowych szczepień | 138 |
Lekcje płynące z Holocaustu | 141 |
ROZDZIAŁ 10 | |
„WIĘKSZE DOBRO” | 143 |
CZĘŚĆ II PRZEŁAMUJĄC MILCZENIE W SPRAWIE POWIKŁANIAŃ POSZCZEPIENNYCH – PRAWDZIWE HISTORIE | |
Dzieci, wojsko, dorośli | 149 |
ROZDZIAŁ 11 | |
SPRAWIEDLIWOŚCI NIE STAŁO SIĘ ZADOŚĆ: ODYSEJA HANNAH BRUESEWITZ | 151 |
ROZDZIAŁ 12 | |
TRZY KRÓTKIE LATA | 163 |
ROZDZIAŁ 13 | |
PEDIATRIA: CHOROBA TO NOWY RODZAJ ZDROWIA | 175 |
ROZDZIAŁ 14 | |
MOJA CÓRKA – „JEDNA MNIEJ” | 185 |
ROZDZIAŁ 15 | |
HISTORIA PEWNEJ MATKI I JEJ SYNA | 191 |
ROZDZIAŁ 16 | |
KTO OBRONI OBROŃCÓW? | 199 |
Posłowie napisane przez emerytowanego pułkownika Felixa M. Griedera | 206 |
ROZDZIAŁ 17 | |
UPORZĄDKUJ SWOJE SPRAWY | 209 |
CZĘŚĆ III | |
TEMATY DEBATY Biznes szczepionkowy, rtęć i autyzm, prawo a nasze dzieci, wnikliwe medyczne opinie, dr Wakefield i tłumienie nauki |
217 |
ROZDZIAŁ 18 | |
SZCZEPIONKOWA BAŃKA I PRZEMYSŁ FARMACEUTYCZNY | 219 |
Szczepionkowy Holocaust | 221 |
Jak szczepionki są rejestrowane i jak stają się przymusowe | 226 |
Rejestracja | 227 |
Rekomendacja | 228 |
Przymus | 229 |
Patentowe klify i niebotyczne odprawy | 230 |
Strategia Przetrwania przemysłu farmaceutycznego | 231 |
Rozszerzanie działalności na nowo powstałe rynki | 231 |
Rozszerzanie rynku szczepień | 233 |
Psychologia szczepionkowej bańki | 235 |
Przeciwnicy | 238 |
ROZDZIAŁ 19 | |
LICENCJA NA ZABIJANIE? | 241 |
1. Jak partnerstwo publiczno-prywatne zrobiło z rządu partnera FIRMY Merck i Gardasilu | 242 |
Konflikt interesów w opracowywaniu i regulacjach prawnych dotyczących szczepionek | 245 |
Jak HHS promuje i chroni Gardasil oraz czerpie z niego zyski | 247 |
Świętowanie wynalezienia nowego rynku | 248 |
Pobieranie opłat licencyjnych | 250 |
2. Kto chroni strażników Gardasilu? | 253 |
Jak rygorystyczna była kontrola bezpieczeństwa Gardasilu przeprowadzona przez FDA? | 253 |
3. Gardasil na rynku – więcej ofiar, więcej błędnych ocen bezpieczeństwa, kultura drzwi obrotowych | 267 |
Kultura drzwi obrotowych i brak gorliwości w monitorowaniu bezpieczeństwa szczepionki po jej zatwierdzeniu | 270 |
ROZDZIAŁ 20 | |
ROLA RZĄDU I MEDIÓW | 275 |
Ujawnienie wysokiego poziomu rtęci w szczepionkach > z kalendarza szczepień dla dzieci | 275 |
Zgodnie z prawem szczepionki z tiomersalem kwalifikowane są jako materiały niebezpieczne | 278 |
Encefalopatia i autyzm poszczepienne | 280 |
Przypadek Hannah Poling | 282 |
Wystąpienie dyrektor cdc, dr gerberding w stacji telewizyjnej cnn | 284 |
Wystąpienie prezesa amerykańskiej akademii pediatrycznej, dr. Davida tayloe, w programie telewizyjnym today show | 288 |
Oświadczenie prasowe Ministerstwa Zdrowia i Usług Spolecznych Stanów Zjednoczonych w sprawie szczepień i autyzmu | 289 |
Wystąpienie dr Anne Schuchat, drugiego chirurga krajowego, w programie telewizyjnym The Doctors w 2009 r. | 291 |
Pojawia się więcej pytań | 291 |
Aktualne oświadczenia Rządowej Administracji ds. Zdrowia na temat bezpieczeństwa szczepień | 293 |
Brak odpowiedzialności rządu i mediów | 297 |
ROZDZIAŁ 21 | |
TOKSYCZNOŚĆ RTĘCI I POWIKŁANIA POSZCZEPIENNE | 299 |
Ujawnienie wysokiego poziomu rtęci w szczepionkach z kalendarza szczepień dla dzieci | 299 |
ROZDZIAŁ 22 | |
OBOWIĄZKOWE SZCZEPIENIA PRZECIWKO GRYPIE DLA PRACOWNIKÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ W USA. BEZPODSTAWNY PRZYMUS | 305 |
Zalecenia krajowego komitetu doradczego w sprawie szczepionek przeciwgrypowych dla pracowników opieki medycznej | 306 |
Brak dowodów naukowych po stronie rządu | 308 |
Niezależni badacze stawiają skuteczność szczepionek przeciwko grypie pod dużym znakiem zapytania | 310 |
Faktyczna skuteczność szczepień | 312 |
Bezpieczeństwo szczepionek przeciwko grypie | 315 |
Wycofywanie szczepionek przeciwko grypie z rynku | 315 |
Zanieczyszczenie szczepionek przeciwko grypie | 315 |
Adiuwanty w szczepionkach przeciwko grypie | 317 |
Minione zdarzenia wskazujące na ryzyko stosowania szczepionek przeciwgrypowych | 318 |
Historia przymusu szczepień przeciwgrypowych dla pracowników opieki medycznej | 320 |
Obowiązek szczepień nakładany przez pracodawców na pracowników opieki medycznej | 322 |
Wnioski | 323 |
ROZDZIAŁ 23 | |
ODBIERANIE DZIECI SIŁĄ | 325 |
Zaniedbanie medyczne | 327 |
Przymusowe szczepienia | 332 |
Potencjalny wpływ wymuszonych szczepień na całe życie szczepionej osoby | 336 |
ROZDZIAŁ 24 | |
NAJWIĘKSZE ZAGROŻENIE DLA NASZEGO KRAJU | 339 |
Związek pomiędzy szczepieniami a autyzmem | 343 |
Zbyt wiele niepotrzebnych, niebezpiecznych szczepień | 346 |
Szczepionka przeciwko hpv – jawne oszustwo | 348 |
Manipulowanie statystyką i łatwe zyski | 350 |
Fakty o wirusie brodawczaka ludzkiego (hpv) | 350 |
Producenci nie ponoszą żadnej odpowiedzialności | 354 |
Dzieci są zmuszane do szczepienia | 355 |
Musimy zatrzymać to szaleństwo | 356 |
ROZDZIAŁ 25 | |
SZCZEPIENIA I ZDROWIE PUBLICZNE Z PUNKTU WIDZENIA LEKARZA | 359 |
Ekonomia zdrowia publicznego: krótkie wprowadzenie | 362 |
Zdrowie publiczne: kijem czy marchewką? | 364 |
Zwolnienia od szczepień: prawo do odmowy | 367 |
Składniki szczepionek | 368 |
Lekarze a szczepienia | 372 |
ROZDZIAŁ 25 | |
HOLISTYCZNE PODEJŚCIE DO ZDROWIA | 375 |
Przegląd | 375 |
Teoria szczepień | 376 |
Składniki szczepionek | 378 |
Czy szczepionki są skuteczne? Czy są bezpieczne? | 380 |
Skuteczność | 380 |
Poszczepienne zapalenie mózgu | 384 |
Efekt pokoleniowy | 386 |
Kto znajduje się w grupie ryzyka wystąpienia skutków ubocznych? | 388 |
Presja ze strony instytucji publicznych a wybór w sprawie szczepień | 390 |
Zagrożenia związane z chorobą a zagrożenia związane ze szczepieniem | 391 |
Lekarstwo może być gorsze niż choroba | 394 |
Nieszczepione dzieci | 396 |
Polityka i presja ze strony instytucji publicznych | 397 |
Oficjalne informacje | 398 |
Pediatrzy i pracownicy opieki medycznej | 399 |
Co robić? Wybór, jaki mają rodzice | 400 |
Stawianie czoła problemom | 401 |
Wnioski końcowe | 402 |
ROZDZIAŁ 26 | |
CO POWINNI ZROBIĆ RODZICE? | 403 |
Gdzie mogą się zwrócić rodzice, aby otrzymać poradę medyczną w sprawie szczepień? | 403 |
Przewidziane przez prawo zwolnienia z obowiązkowych szczepień | 419 |
ROZDZIAŁ 27 | |
KIM JEST DR ANDREW WAKEFIELD? | 421 |
Tło wydarzeń | 421 |
Oskarżenia pod adresem dr. Wakefielda | 426 |
Znaczenie procesu dr. Wakefielda | 431 |
ROZDZIAŁ 28 | |
Oczyszczenie z zarzutów prof. Johna Walker-Smitha | 433 |
Tło wydarzeń oskarżenia Deera | 435 |
Informacje nieujawnione przez Deera: | 437 |
Postępowanie przed GMC: | 439 |
Branie dr. Wakefielda na cel w Stanach Zjednoczonych | 442 |
Deer i czasopismo bmj | 444 |
Akta dr. Wakefielda | 446 |
„Szybka odpowiedź” w czasopiśmie BMJ | 448 |
Raport UKRIO | 450 |
Sprawy sądowe dr. Wakefielda | 452 |
Wnioski | 459 |
ROZDZIAŁ 30 | |
TŁUMIENIE GŁOSU NAUKI | 461 |
POSŁOWIE | 467 |
Od słów do działania | 467 |
Co można zrobić teraz | 469 |
PODZIĘKOWANIA | 471 |
ZAŁĄCZNIK A | |
DOKUMENTY POMOCNICZE | 473 |
Załącznik do rozdziału 7. | |
Pilne wezwanie do przeprowadzenia większej liczby badań naukowych Abstrakty źródłowych badań naukowych | 474 |
Załącznik do rozdziału 3. | |
Pediatria. Choroba jest nowym rodzajem zdrowia | 499 |
Załącznik do rozdziału 16. | |
Kto obroni obrońców? | 502 |
List Richarda Roveta | 508 |
Załącznik do rozdziału 20. | |
Rola rządu i mediów | 514 |
Badania naukowe na temat związku między rtęcią a autyzmem | 514 |
Inne badania naukowe potwierdzające teorię o związku pomiędzy szczepionkami a autyzmem | 520 |
ZAŁĄCZNIK DO ROZDZIAŁU 27. | |
CO POWINNI ZROBIĆ RODZICE? | 523 |
Liczenie dawek szczepień i szczepionki skojarzone | 523 |
Szczepionki skojarzone | 525 |
Szczepionki skojarzone dla dzieci : | 528 |
ZAŁĄCZNIK DO ROZDZIAŁU 28. | |
KIM JEST DR ANDREW WAKEFIELD? | 530 |
Oświadczenie dr. Andrew Wakefielda w sprawie sankcji nałożonych przez Naczelną Radę Lekarską | 530 |
ZAŁĄCZNIK DO ROZDZIAŁU 29. | |
POTRAKTOWANIE „À LA WAKEFIELD” | 532 |
Kontrola infekcji zębów | 532 |
Związek pomiędzy chorobami a organicznymi osadami ściekowymi | 534 |
ZAŁĄCZNIK B | |
NARZĘDZIA DO PODEJMOWANIA DECYZJI O SZCZEPIENIACH | 539 |
Zasady Chicago dotyczące wyboru co do szczepień | 540 |
Wezwanie do natychmiastowego podjęcia działań W Stanach Zjednoczonych | 540 |
Interaktywna ankieta Harrisa, maj 2010 r. | 541 |
Centrum Ochrony Dóbr Osobistych – prezentacja do dyskusji | 545 |
Często poruszane kwestie związane ze szczepieniami | 547 |
O WSPÓŁAUTORACH KSIĄŻKI | 557 |
SPIS TREŚCI | 571 |
INDEKS | 580 |